Portfolio

fredag, december 25, 2015

Virkade benvärmare

Nåja, nu är julafton förbi och alla har fått sina klappar så då kan jag börja visa upp vilka handarbeten jag har hållit på med den senaste månaden! Min syster önskade sig benvärmare så jag virkade ett par mörkblåa åt henne, de var mina första benvärmare jag har virkat och jag tycker det blev ganska fina!
Får nog göra ett par åt mig själv också någon dag...


Knapparna är bara dekoration, jag virkade benvärmarna som amigurumi, i en cirkel. Tycker det är på något vis enklare....jag följde inget mönster, virkade bara så många maskor som gick runt vaden och sen virkade jag fasta maskor och stolpar om varannat tills längden var rätt.

Hittade knappar som hade små mörkblåa fläckar på sig, de ser lite marmoraktiga ut. 
Perfekt match!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar