Portfolio

fredag, augusti 19, 2016

100 mål - Bucket list for life!

Senaste trenden inom bloggvärlden - #100målattnå hakar jag för en gångs skull på. Det har varit väldigt inspirerande att läsa andras listor och jag trodde det skulle vara mycket svårare än vad det slutligen var. Listor och mål i livet är ändå något som jag har funderat ganska mycket på. Men den här listan var verkligen bra att göra, man fick se svart på vitt på vad som verkligen är viktigt för en själv. Jag tror också på att om man skriver ner sina mål/drömmar och kollar på listan med jämna mellanrum, gör man medvetna och undermedvetna val mot rätt riktning. Det har iaf hänt för mig det här året, flera punkter på min bucket list jag gjorde i januari, har nu slagit in. Och det var flera drömmar jag inte riktigt vågade tro på att skulle bli sanna. #dreamsdocometrue


1. Få ett jobb
2. Sälja mina virkade kreationer på marknader i vinter
3. Köpa min första, egna bil
4. Göra min andra tatuering, en kronhjort på innerhandleden
5. Utveckla bloggen; mera kreativa projekt!
6. Gifta mig med Ronnie. På vårt sätt.
7. Bli mamma
8. Till minst 3 barn
9. Köpa och renovera eller planera och bygga drömhuset
10. Ha en egen verkstad i drömhuset. Där jag kan jobba med ädelmetaller, trä, garn m.m.
11. Starta upp min firma som är på paus och klara mig ekonomiskt på mitt hantverk.
12. Ha en nätbutik för mina produkter
13. Se en kändis bära mina smycken
14. Resa till Skottland på bröllopsresa med Ronnie
15. Besöka Leavesden Studios utanför London (där Harry Potter filmerna spelades in)
16. Fotovandring i norra Finland

Pieni Karhunkierros 2015

17. Roadtrip i Norge
18. Ha ett hem där vi älskar att vara och ordnar fester OFTA
19. Skaffa en till hund som kompis åt Zoey
20. Bo på landet, nära skogen
21. Låta mina framtida barn vistas mycket i naturen och hitta på roliga saker tillsammans!
22. Ordna de häftigaste tema festerna!
23. Ta en tredje tatuering: "Finding Beauty in negative spaces" låt av Seether.
24. Ordna de mest magiska jularna för våra barn, med egna traditioner
25. Fota mycket och göra fotoböcker varje år till barnen
26. Ha en jacuzzi eller badtunna
27. Unna mig själv massage ibland
28. Fortsätta läsa och köpa mycket böcker
29. Ha en egen podcast
30. Ha ett eget bibliotek i vårt drömhem med en mysig läshörna
31. Äga konst av Jonna Jinton och Emmelie Svanfelt
32. Lära mig sticka!
33. Träffa vännerna varje vecka
34. Barnen ska få träffa sina mor och farföräldrar ofta
35. Ordna stora julaftnar med mycket mat, kärlek, vänner och familj
36. Se Michael Bublé live
37. Våga sjunga inför publik
38. Läsa Harry Potter för mina barn
39. Se Seether live och träffa dem med Ronnie! (de är "vårt" band)
40. Roadtrippa genom USA när barnen är äldre
41. Visa dem Boston och återuppleva min och Ronnies första resa!
42. Besöka Harry Potter parken i Florida eller Hollywood

New York 2010

43. Besöka NYC igen och se en musikal på Broadway
44. Återvända till Vermont och bergen
45. Skriv en fiktiv bok om en tjej som åker som au pair till USA 
46. Ha en stor te samling
47. Virka en filt till varje barn som föds i familjen (räknar med mina syskons framtida barn här)
48. Se Veronica Maggio live
49. Fortsätta utvecklas som person och alltid våga gå min egen väg
50. Fortsätta skriva dagbok
51. Yoga mera - för jag mår så mycket bättre då
52. Äta och njuta av Ronnies goda mat livet ut!
53. Alltid ha choklad hemma
54. Lära mig sy någorlunda
55. När jag får min trettioårskris kan jag t.ex ta upp ridningen igen
56. Vinna på lotto! Jag skulle spara, resa, skänka och köpa något jag alltid velat ha
57. På något sätt kunna hjälpa ungdomar som mår psykiskt dåligt
58. Ha en superorganiserad verkstad - varje verktyg på sin plats
59. Väv fler egna mattor
60. Bli bättre på att fotografera och investera i flera objektiv


61. Fira tionde bröllopsdagen med Ronnie
62. Köpa ett hus, renovera det och sälj det
63. Fotografera lägenheter & hus för mäklarfirmor här i Österbotten. För att de tydligen inte kan göra det själva. 
64. Studera eller jobba med inredning
65. Filma mera och lär mig klippa ihop egna videos
66. Åka på weekend resor med tjejkompisarna en gång om året
67. Se Pentatonix live
68. Ta tid för mig själv varje dag. Om det så bara är en timme. 
69. Få bli gammal med Ronnie
70. När jag blir gammal ska jag vara som Frankie i Grace & Frankie
71. Överraska barnen med en resa till ett varmt ställe mitt i vintern
72. Komma ihåg att visa uppskattning till min man varje dag
73. Göra en fjärde tatuering - ett citat av Dumbledore eller något HP relaterat
74. Åka som volontär någonstans
75. Alltid pussa Ronnie hej och hejdå
76. Få se mina framtida barn växa upp
77. Fortsätt fylla skissblock efter skissblock 
78. Ha en utställning med bara mina egna smycken

Black Widow, 2014

79. Ha mina smycken med i ett modereportage eller på en stor bloggare
80. Res ensam på inspirationsresa till en stad
81. Tatuera in mina barns namn
82. Få se Zoey växa upp och få vara hennes matte så länge som möjligt
83. Vandra i Alperna
84. Resa till Island
85. Träffa mina au-pair vänner
86. Äga en segelbåt (egentligen Ronnies dröm men min med)
87. Vandra åtminstone vartannat år i Lappland eller utomlands
88. Åka på spa-weekend med Ronnie
89. Lära mig baka riktigt gott bröd
90. Få fler vänner för livet ut
91. Börja träna något med Zoey, t.ex agility.
92. Hålla en MI-kurs om ett eller flera hantverk 
93. Ha en firma ihop med min man (har redan namnet klart)
94. Skratta varje dag
95. Kramas varje dag
96. Bli bättre på att släppa saker och gå vidare
97. Alltid våga klä mig hur fan jag vill, oberoende ålder
98. Behåll min nyfikenhet och fortsätt att exalteras över livet och vår vackra värld
99. På något sätt jobba med kvinnors rättigheter
100. Se tillbaka på mitt liv och inte ångra ett skit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar