Portfolio

torsdag, april 12, 2018

Virkad Baby tröja



Idag fick jag äntligen ge denna virkade tröja åt min systerson. Han måste nog växa lite ännu men förhoppningsvis passar den åt honom i höst! Jag är så nöjd över tröjan, äntligen hittade jag ett bra mönster för virkade tröjor! Dom är svåra att hitta så jag ska nog göra flera tröjor så småningom. Mönstret är ett gratismönster som du hittar här: yarninspirations

Jag gjorde denna tröja som storlek: 6 months. 
Den var inte alls svår att virka och jag lärde mig en ny sak, ribbningen längst ner på tröjan är en så kallad ”double crochet around post” som ser superproffsig ut och ger tröjan ett lyft tycker jag. 

P.s! Idag var jag och kollade min färdiga vigselring hos guldsmeden i Kokkola! Om du vill få dig en smygtitt ska du skynda dig till min instastory där den ännu syns några timmar. (rebeckadahlvik på instagram)

Nu ska jag sova, fredag imorgon, jipiii! 
Gonatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar