Portfolio

måndag, september 09, 2019

Viggo

För en vecka sedan, tisdagen den 3.9.2019 kl.03:19 föddes vår son Viggo! (Jag gick två veckor över tiden). Han vägde 3510g och var 52,3cm lång! En lång kille med rödblont hår och med sin pappas pussmun! Så söt, hur kan vi vara så lyckligt lottade att få just dig Viggo?
Mammas älskling!

Viggo och pappa!



Viggo & mamma. Han ser ut som en arg farbror här, haha!

Vi kom hem i fredags men var tillbaka på sjukhuset idag för extra blodprov på Viggo. Som tur visade alla värden bra så nu får vi pusta ut. Fysiskt mår jag helt ok, det är klart att kroppen är slut och jag blev klippt så jag har en del stygn, det kommer ta tid att återhämta sig. Men jag har inte superont, det kunde säkert vara värre. Dock är den mentala/psykiska hälsan helt ur balans. Det är mycket att ta in och bearbeta, en ny vardag för hela vår familj och så mycket kärlek och oro för en liten människa. Och sömnbristen är säkert den största boven här. Men jag pratar om hur jag mår med de som är nära mig och ser fram emot hembesöket från rådgivningen på onsdag. Jag vet att det kommer bli bättre snart, nu tar vi bara en dag i taget! 
Jag kommer nog skriva en förlossningsberättelse i något skede men det får ta den tid det tar. Nu ska jag vila för Viggo sover ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar