Portfolio

fredag, mars 01, 2019

Cravings

Idag är jag i gravidvecka 15+2 och tänkte berätta om mina cravings och matvanor nu som gravid. Jag har tyvärr aldrig varit jättebra på att äta sallad och grönsaker på daglig basis men jag tycker ändå att vi äter ganska bra, det blir hemlagat nästan varje dag i varje fall. Mycket pasta blir det för vi ääälskar pasta men också olika grytor och soppor. Jag har tur som har en man som älskar att laga mat för jag tycker det är så tråkigt. Ronnie gjorde ju faktiskt en kokbok som sitt slutarbete ifjol! 



I alla fall, jag märkte ganska snabbt att fredagschipsen som jag annars älskar, plötsligt smakade papper och jag var aldrig sugen på min favoritchoklad, som jag annars njöt av flera gånger i veckan. Jag fick säga åt Ronnie att sluta köpa choklad till mig då jag i detta nu har tre oöppnade geisha plattor i min godislåda. Har aldrig hänt förr. Kött lockade inte heller, det var speciellt jobbigt att servera hundarnas mat på morgnarna då dom äter rawfood. Många gånger jag var nära att spy då.

Bebisen ville ha grönsaker och frukter, bonaqua var jättegott att dricka, likaså oboy?! Jag är laktosintolerant och även om jag använder laktosfria produkter brukar min mage bli crazy ändå. Så dom senaste åren har jag minskat rejält på mjölkdrickandet då jag märkte hur mycket bättre jag mådde utan den. Men nu har jag alltså börjat dricka lite mer mjölk än förut. 

Så länge jag äter något med typ tre timmars mellanrum mår jag bra! Ja, så länge det är nyttiga mellanmål. Så till jobbet har jag alltid med smörgåsar, lunch och två frukter så klarar jag mig bra! Och jag dricker mycket vatten. Jag har alltid druckit mycket vatten, kanske för att jag alltid är så varm och svettas mycket? Jag är inte säker. Men jag är den som ALLTID har med vattenflaskan, vart jag än far. (På somrarna har jag också alltid med vatten och skål åt mina hundar). I höstas investerade jag i en glasvattenflaska och den har varit jättebra, har den på jobbet. Så för mig har det inte varit svårt att komma ihåg att dricka vatten då jag alltid har gjort det. Vatten är ju så gott!


Här var jag glad hos mina föräldrar för några veckor sedan.

Summa summarum av detta då:
Jag har ätit mycket vegetariskt, sallader till lunch på jobbet, smörgåsar när man mått dåligt, druckit bonaqua hallon, grönsaker och frukter, speciellt banan och klementin är favvisar!

Bebis gillar inte (detta kom upp tillbaka):
bernaisesås och plättar (tror grädden var boven här), inte heller chips, choklad, kex, muffins, glass osv. 

Så jag är väldigt glad att jag äter så hälsosamt nu, hoppas det håller i sig hela graviditeten! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar