Portfolio

tisdag, april 02, 2019

Graviditetsvecka 20

Imorgon går jag in i vecka 20! Dom här senaste två månaderna har gått så snabbt. Hoppas resten av graviditeten också går lika snabbt. Imorgon har vi inbokat ultraljud och förhoppningvis får vi veta om det är en pojke eller flicka då. Både jag och Ronnie tror det är en pojke, jag började kalla bebisen för ”han” för några veckor sedan, men inte är jag ju säker om jag har rätt. Nästan hela min familj tror det är en flicka så vi får se, spännande hur som helst! Namn har vi haft färdigt redan en tid, flicknamnet har jag vetat i flera år men pojknamnet bestämdes i början av året. Jag var lite förvånad över att Ronnie gillade det, hehe. Jag kom också på mellannamn till pojknamnet och jag tycker det låter så bra! Men vem vet, kanske namnet inte alls passar bebisen och vi får tänka om.
I vecka 17 såg jag ut såhär. 


Och i vecka 19 såhär! Men här hade jag nyss ätit middag. Vissa morgnar syns det knappt att jag är gravid men på kvällarna är magen större. Trodde faktiskt jag skulle ha en större mage i det här skedet men det lär den nog bli så det är väl onödigt att stressa över. 
Mitt mående varierar, foglossning har jag nästan varje dag och det är inte kul då man skulle vilja gå långa promenader med hundarna dagligen. Men som tur får jag gå med Zoey som går lugnt och Ronnie har valpen Indy som drar axlarna ur led på en, hehe. 

Halsbränna har jag också nästan dagligen så det suger. Men jag kämpar på. I helgen fick jag för första gången se utanpå magen hur bebisen rörde på sig! Så coolt men också lite skrämmande. Har känt av hen i några veckor, ganska svaga rörelser men ändå. 

Har känt mig ganska deppig nu i februari/mars, är så trött efter jobbet och skulle bara vilja vila men det är inte så lätt med två energiska och krävande hundar. Indy har blivit tonåring och testar gränser och skäller plötsligt HELA tiden och Zoey ska löpa snart och är allmänt knäpp, lättskrämd, lättirriterad osv. Och jag som är högkänslig sen tidigare bryter ju ihop så lätt just nu. Så jag hoppas dom lugnar ner sig snart. 

Nu är det bara två månader kvar av mitt jobb och sen flyttar vi hem till Terjärv, till en större hyreslägenhet! Semester och mammaledigt och att få inreda ett nytt hem, ska bli så roligt! Så det finns mycket att se fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar