Portfolio

måndag, december 21, 2020

Det jag inte publicerar på instagram

Jag vet inte om det beror på att jag har mens eller är allmänt irriterad som jag blev så provocerad av instagram idag så jag bestämde mig för att ta en paus från appen för resten av året. Trött på de perfekta bilderna och allas fantastiska hem, perfekta familjer, helt fabulösa vardagar osv. Så här har ni fem perfekta bilder på min alldeles fantastiska familj, varsågoda! Läs med en näve salt. 

Här äter vi med hela kroppen. Frukosten plockar jag fram medan ungen ser på tv. Slänger lite yoghurt, blåbär och müsli i en skål som han ändå inte kommer att äta för jag har ammat honom hela morgonen för att få sova längre. Mjölk häller jag upp i en mugg som barnet kommer hälla över sig själv, hundarna och golvet. Flera timmar senare märker jag att jag glömt torka av hunden som nu har torkad mjölk i pälsen. Hon ser surt på mig.


På grund av Corona krisen har vi spenderat alla våra besparingar på wc papper för att det verkade vettigt just då. Sonen hittar inte sina leksaker pga allt wc papper som har tagit över hans rum så denna rulle är hans enda leksak.   


Vilken inspirerande maträtt! Jag slet i två timmar i köket!  Man blir så sugen på fiskpinnarna, de hälsosamma makaronerna, äggen och de krispiga ärterna - direkt från trädgården! Krydda med ketchup så ger det en liten energiboost. 


Vad skönt med egentid! Ronnie får spendera lite tid med sin son och jag får ta en lugn långpromenad med hundarna i snöstorm. Jag har glömt att sätta dubbarna på mina skor så jag släpas med av hundarna från ett dike till det andra. Vad mysigt det är att ha djur som är så väluppfostrade! 

Åh vilken mysig stund med min son i soffan som torkar sitt snor på min favoritfilt. Sen så har ju också vår hund Zoey börjat löpa, hon lyckas alltid pricka in julen för det! Vad mysigt då jag just nu bara har vita dynor framme i soffan!

Nu ska jag gå en vagnpromenad med min son som alltid somnar genast och alltid sover i fleera timmar så jag hinner julstäda hela huset, färga mitt hår och måla om vardagsrummet i en härlig julig färg! Då är vi klara för jul! God Jul! 





1 kommentar:

  1. Oj då så kan i vara roligt tå naan skriv er precis som i är mä lite humor kram❤️

    SvaraRadera