Portfolio

onsdag, december 30, 2020

Handarbetsåret 2020

Handarbetsåret 2020

I början av året pysslade jag med pärlor och gjorde amningshalsband och napphållare. Virka små kulor var kul en stund. 

Det var så roligt att göra en blöjtårta åt min gravida syster! Hon fick också ett amningshalsband. 

Mera nappband.

Började brodera en Harry Potter ABC tavla till Viggos rum. Den är ännu inte färdig men jag är på slutrakan och hoppas bli klar i januari. Den är stoooor!

Stickade en kofta åt min nyfödda systerdotter Isabel.

Och detta set som jag tror hon inte hann använda. 

Viggo fick sig ett par crazyga yllebyxor som var så roliga att virka. 

Min systerson Viljami fick denna mjuka mössa i julklapp.

Virkade färdigt en tröja av mormorsrutor som legat i skåpet halvfärdig alltför länge. Viggo fick en virkad bonnet som jag var så nöjd med. 

Älskling! 

Virkade en till tröja åt mig i blått sammetsgarn. 

I november pysslade jag julgransdekorationer i garn och tråd och pärlor. 

Virkade en tjock matta till sovrummet.

Så mjuk och skön att sätta fötterna på varje morgon.

Jag virkade några grytunderlägg och gjorde egna tvålar och ljus som julklapp till nära och kära. Ronnie snickrade skärbräden. 

En mössa jag började virka i våras som jag glömde bort och nu fick göra lite större så den skulle passa Isabel, min söta systerdotter! 

Det var ett riktigt roligt handarbetsår, nästa år ska jag försöka mig på att sticka en tröja till mig själv och brodera mera. Gott nytt handarbetsår 2021! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar