Portfolio

fredag, december 25, 2020

Julmorgon

Vår första jul vid Skogsbrynet. Så heter vårt 60-tals hus. Vi vaknade upp till ett vackert vinterlandskap 8:30 (tack Viggo för att vi fick sova!) och delade ut julklappar direkt från morgonen. Vi bestämde oss för att det är vår nya tradition, så mycket roligare för barnet att leka med de nya leksakerna hela dagen än att behöva vänta till kvällen. Efter julklappsutdelning och frukost for vi ut för att skotta snö och dra Viggo i pulkan som han fick av tomten.

Villa Skogsbrynet och Ronnie som fotar oss.

En imponerad Viggo. Han har dom roligaste minerna!

Hundarna fick också busa ute i snön.

Ojoj.

Sötnosar! 

Fin vy från vardagsrummet! Ja, skulle ju vara vackrare med ett snyggare hundstängsel men man kan int få allt här i världen. 

Granen, kaktusgardinerna och snön. 
Även om julen inte blev alls så som vi hade planerat, blev det jättebra ändå. Kanske den bästa hittills i vuxen ålder? I år körde vi inte runt till femtioelva ställen som vi brukar, utan vi var mest hemma, körde julklappar till släktingars dörrar istället och firade med en liten grupp familjemedlemmar på kvällen. Det var så skönt. Lugnt. Hundarna var ovanligt nöjda då det fick varsin ny pipleksak och goda ben och Viggo hade fullt upp med alla nya leksaker. Jag var så glad över två böcker jag fick (Clanlands som handlar om två män och en roadtrip genom Skottland & en bok med korsstygnsmönster av en designer jag följer på insta). Jag & Ronnie kollade en film på kvällen, åt massa gott och bara myste. Sen började jag läsa Clanlands och kunde inte slita mig från den före 01...ooops! För mig finns det inget bättre än en bra bok på jul. Alla barndomsminnen jag har av Harry Potter böckerna jag och min syster fick i julklapp och som vi sen turades om med att läsa, det var magi om något! 
Idag har jag gått i pyjamas nästan hela dagen. 
Hoppas ni har en mysig jul! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar