Portfolio

torsdag, september 27, 2012

HALSBAND

Så var halsbandet färdigt. Blod, svett och tårar...men nu är det klart! 
Jag utgick från den här bilden, då för många veckor sedan.
Formen finns kvar.

Halsbandet är i silver förstås och pärlorna är ametister. Just dessa var väldigt sköra och det var tur att jag hade beställt många, för flera pärlor gick sönder under arbetets gång. Låset skulle helst var en del av smycket och alltså inte bara vara ett vanligt köpt lås. Jag funderade ganska länge på mitt lås och hade först tänkt något helt annat, men som inte funkade sen när jag gjorde en proto på den. Låset som jag slutligen gjorde är enkelt men passar bra in i helheten, tycker jag. Röret borrade jag hål igenom så det rör sig fritt och snurrar på tråden. Jag fattade in två CZ (fejk-stenar,billiga) i varsin ände. 
Överlag är jag nöjd över halsbandet, kunde dock ha varit lite längre så det skulle lägga sig finare runt halsen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar