Portfolio

fredag, januari 22, 2010

Ang. läkarbesöket

Angående läkarbesöket i onsdags kan jag berätta att jag skulle inte alls på något allergi test som jag trodde, utan efter att läkaren hade tittat på mina utslag och konstaterat att jag INTE hade skabb (!?) skickade hon mig till en skötare som gav ljusbehandling åt mig.
Jag skulle alltså ligga naken i något som såg ut som ett solarium i några minuter, och sedan skulle jag smörja in mig med olika salvor ( hon smörjer in min rygg medan jag står naken framför en spegel, det är sjukt! xD ) . Det ska jag börja göra 3ggr/vecka. Halv 8 på morgon. Kul. Hmmm. Jag skall alltså stiga upp klockan 6, börja köra klockan 06.45, sitta i väntrummet 07:30, ta behandlingen som tar allt som allt en kvart och sedan köra till skolan och då är jag försenad och får en anmärkning. Jag har nog pratat om det här med min rektor, så hon förstår varför jag kommer försent. Jag har dock inte pratat med mina andra lärare. Hoppas de förstår när jag förklarar.
Jag har alltså de senaste 2 månaderna haft jättesvår eksem som har kliat så helvetes mycket.
Inga salvor eller mediciner hjälpte, men jag ser redan resultat efter 2ggr på ljusbehandling!
Jag får bara hoppas att detta inte tar alltför länge, jag har redan för lite tid i skolan.
Det om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar