Portfolio

torsdag, mars 15, 2012

Böcker

Godkväll. Ska strax gå och lägga mig men först ska jag berätta om några böcker som jag tycker väldigt mycket om. Jag älskar att läsa, det finns inte många saker som överträffar att sjunka in i en annan värld för en stund. Den senaste boken som jag läste var på engelska och jag hade inte förväntat mig att den skulle vara så bra, lånade den bara för att den såg ut som en typisk chic-lit som jag ville läsa just då.
Den heter "A vintage Affair" av Isabel Wolff. (Finns också svenska under titeln "Vickis vintagebutik"). 
Som bäst håller jag på med Ali Shaw - "The girl with glass feet" men har inte kommit tillräckligt långt för att kunna uttala mig om jag tycker den är bra eller dålig. 

Jodi Picoult - Försvinnanden, The Pact (alla hennes böcker är bra!)
Sophie Kinsella - Flickan från tjugotalet och Shopaholic serien
Nick Hornby - Juliet, Naked
Justin Cronin - Flickan från ingenstans (otroligt spännande och bra story)
David Nicholls - En dag

...du är ALDRIG för gammal för att läsa Harry Potter. Aldrig någonsin.

...och vad som förväntas bli det nya "Twilight-fenomenet".....Suzanne Collins som har skrivit trilogin "Hungerspelen". Jag läste dem när jag var i usa och 23 mars kommer den första filmen på bio! Det kommer bli intressant.

Lånat från wikipedia.org
The Hunger games is a young adult novel written by Suzanne Collins. It is written in first person and introduces sixteen-year old Katniss Everdeen, who lives in a post-apocalyptic world in the country of Panem where the countries of North America once existed. The Capitol, a highly advanced metropolis, holds absolute power over the rest of the nation. The hunger games are an annual event in which one boy and one girl aged 12 to 18 from each of the 12 districts surrounding the Capitol are selected by lottery to compete in a televised battle in which only one person can survive.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar