Portfolio

onsdag, juli 15, 2015

Inspo för vårt kök












För ett par veckor sedan fick jag klartecken från hyresvärden, VI FÅR MÅLA VÄGGARNA I KÖKET VITA! 
Blev så sjukt glad, jag har hatat den där beiga färgen i ett år nu. Så ni kan tänka er att jag har pinnat (samlat bilder på pinterest) som en galning, hehe. Det är inte bara väggarna som ska piffas upp, utan jag tänker göra om galleriväggen och kanske skaffa ett vitrinskåp eller barskåp/något lägre skåp också.....får se hur det blir. Några bilder av köket hur det har sett ut under året vi har bott här; ni ser ju färgen på väggarna....som jag har försökt tona ner på bilderna. Den första bilden är närmast hur färgen är i verkligheten. Ni ser ju själva hur brunt hela rummet är!? Uscha.





Från förra sommaren, då vi nyss hade flyttat in.

Från i vintras då jag äntligen köpte gardiner till köket. 

I mars flyttade jag firman hem, nu finns ingen firma mera men jag behöver bordet ändå. Igår plockade jag ner alla bilder som fanns ovanför arbetsbordet. Less is more. I en idealvärld skulle arbetsbordet inte vara i köket men nu är det som det är. Funderar också på att måla stubben vit.....

Inspirationsbilder: 

Förutom vita, fräscha väggar hade jag tänkt använda endast svarta ramar på galleriväggen, så de som är guld och kopparfärgade ska sprayas svarta. Vissa motiv i ramarna ska ändras och några tavlor till tror jag att jag måste göra eller skaffa. Jag vill ha en lite större gallerivägg. Allt ska hur som helst arrangeras om så jag får ta alla tavlor och spikar ner. Om jag inte var tvungen att ha arbetsbordet i köket skulle jag vilja ha ett stort, svart vitrinskåp med glasdörrar på samma plats var arbetsbordet är nu. Nu funderar jag på att ha ett skåp på motsatt vägg, på högra sidan om dörröppningen. Ett litet, svart väggskåp, som en mini-vitrin! Typ som det här skåpet från IKEA. Annars tror jag det blir alltför trångt med ett fullstort skåp.


Vad tror ni om mina planer? 


4 kommentarer:

  1. Tummen upp 👍🏻

    SvaraRadera
  2. Jå, hä ska vaal roligt me na projekt! :D

    SvaraRadera
  3. Alltså, bilden längst ner till vänster, det är ju som taget från ert kök! Alltså den med ett vitt pläde på den ena stolen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kanske det liknar lite? Egentligen skulle jag faktiskt vilja ha ett helvitt matbord men då jag själv har gjort bordet vi har nu så är det ju lite harmt om vi inte använder det då :P

      Radera