Portfolio

onsdag, november 07, 2012

Busschaufförer etc.

Hej.
Idag har jag stött på 3 olika sorters buss-chaufförer.

Busschaufför 1. Spydig. (han var finsk)
Busschaufför 2. Snäll och hjälpsam. (han var finlandssvensk)
Busschaufför 3. Snäsig. (han var finsk)

Yes.
Jag drar all över en kam.
Men det råkade vara så idag.
Det är verkligen jätte-jätte-jätte-jätte roligt att åka buss igen och vänta på bussar som kommer för sent.
(Väntade typ en halvtimme i Karis idag på min buss, den var försenad...hade ingen mössa, inga handskar och bara tunna leggings. Bra där Rebecka. Imorgon blir det LÅNGKALSONGER, jeans, ytterbyxor, pälsmössa, handskar, yllestrumpor.........)

Sen var det en grej till som jag tänkte berätta men det är nog för pinsamt. Ronnie skulle nog skämmas om jag skulle skriva det  :))




Men annars var min dag bra. Hur kommer det sig att man sågar bättre, filar bättre, koncentrerar sig bättre och håller käften bättre när man är på praktik? Det är väldigt skönt som omväxling kan jag säga. Hittills trivs jag bra!

3 kommentarer:

  1. Nu blev vi nog nyfikna... Vadå skvallersugna bloggläsare... ;)

    Roligt att du trivs på praktiken!

    /Evalis

    SvaraRadera
  2. Haha, det är klart ni blir! Jag tror det är nog bättre att hålla för mig själv...blir något att berätta för barnbarnen istället! :D

    SvaraRadera
  3. Suvi.dahlvik2luukku.com8 november 2012 kl. 21:31

    Rebecka, Etkö sä tiedä että kun kertoo A osan niin pitää kertoa myös osa B...Mamma on niin utelias...

    SvaraRadera