Portfolio

onsdag, juni 22, 2016

Urban teckning & mina senaste projekt

Hej, det var en stund sedan sist. Den senaste tiden har bloggen inte känts superinspirerande men nu har jag åter igen massor av idéer så det känns kul! Nu är det bara två dagar till midsommar och fyra dagar kvar av AE Summer Art Camp, sen får jag "sommarlov"! Idag var t.ex. halva gruppen och paddlade medan vi andra hade "urban teckning", vi skulle rita av en känd byggnad i Jakobstad.
Jag valde Strengbergs huset, det är ju så vackert. Det blev ju helt ok måste jag säga? Om någon säger åt mig att rita en katt skulle jag absolut inte veta var jag skulle börja men det är mycket enklare att rita av något. Jag satt där i gräset i två timmar och skissade.....medan folk glodde på mig.....eh. Sen när jag kom tillbaka tuschade jag teckningen.



Vad annat har jag gjort då?
På kvällarna kan jag sitta i timmar och virka. Jag ser på serier (Outlander) eller lyssnar på poddar (alla Harry Potter poddar jag kan hitta bla) samtidigt. Har försökt mig på ljudböcker men stör mig alltför mycket på rikssvenska. Föredrar nog att läsa dem själva. På tal om böcker - just nu läser jag denna bok! Och bredvid ser ni mitt senaste (eller en av många) projekt. En kaktus som ska bli en nåldyna! Kom på att jag behövde en sån då jag håller på med amigurumi och andra saker man kan behöva nålar till. 


Så att sånt sker i mitt liv just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar