Portfolio

tisdag, juli 24, 2018

Bröllopsparfym

"Luktsinnet är ditt mest kraftfulla sinne och det första sinnet som utvecklas hos dig när du föds. Varken en låt eller ett foto har förmågan att återkalla minnen på det omedelbara vis som dofter kan."

Under min och Ronnies första resa tillsammans, en weekendresa till Boston (när jag alltså bodde i Usa), köpte Ronnie en parfym åt mig. > Sexy Little Things Noir <
Det var en Victorias Secret parfym, men i roll-on format för vi var fattiga. Denna parfym blev min favorit och jag har bara använt den under väldigt speciella tillfällen, så att den skulle räcka så länge som möjligt. För såklart tillverkas inte denna parfym längre, den enda jag någonsin har gillat, haha. 


Men när vi bestämde oss för att gifta oss och min roll-on började ta slut, bestämde jag mig för att få tag på den till vårt bröllop, kosta vad det kosta ville. Som tur hittade jag den på amazon och det var inte så dyrt, mycket billigare nu än den var för åtta år sedan. Kan också nämna att jag är superkänslig (har atopisk hud) och tycker parfymer oftast är alltför starka men denna är mjuk och lätt, den stannar inte i kläderna för evigt. 


  1. Top Notes
  2. Heart Notes
  3. Base notes



En helt underbar parfym som ska få ge mig ännu fler underbara minnen varje gång jag använder den efter vårt bröllop. Har du funderat på att ha en bröllopsparfym?

1 kommentar:

  1. Good post. I absolutely love this site. Thanks!

    SvaraRadera