Portfolio

torsdag, december 01, 2016

DIY trästjärna

Äntligen December! 
Idag tänkte jag visa er hur man gör en stor stjärna som lyser upp vilket rum som helst!


Du behöver: 
5st. 60cm trälister (eller annan träbit)
björntråd
gummiband
sax
såg
målarfärg
ljusslinga


Såga ut dina lister till rätt längd och slipa dem.
Sätt ihop listerna så de bildar en stjärna och använd gummiband i ändorna som hjälp.
När du har din stjärna knyter du med björntråd på alla ställen där listerna korsar varandra, ta bort gummibanden efter hand. Knyt åt riktigt hårt!


Om du vill kan du måla din stjärna, jag sprayade min svart. Gör det utomhus!
När stjärnan är torr, tar du din ljusslinga och börjar vira den runt stjärnan. Jag tyckte att det var lättast att börja från "slutet" av ljusslingan, att man kollar hur lång sladd det behövs till uttaget.
Du kan knyta fast ljusslingan på några ställen så den säkert hålls på plats. 


Spika/häng upp din stjärna på valfri plats - tadaa!
Supersnyggt! Min stjärna lyser så bra så endast den behövs som mysbelysning för hela vardagsrummet! Väldigt mysigt, kan jag lova er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar