Portfolio

måndag, augusti 08, 2011

En vecka senare...

Hej! Just nu sitter min pojkvän och syr gardiner, vi var och köpte tyg idag. Efter att ha besökt två tygbutiker återvände vi till den första och köpte 8 meter tyg.....det är dyrt att leva.
Jag skruvar ner de gamla gardinhållarna eller vad de nu heter mellan varven. Men jag tänkte att ni kanske ville se hur det ser ut här och vad vi har gjort?
Några hundra meter från vår lägenhet...
Spacklade väggar - gult är alltför fult tyckte vi och sprang till Rautia och köpte vitt mål.(Vardagsrummet)
Andra sidan av vardagsrummet. Bordet som just nu tjänar som tv bord fick jag gratis av vår hyresvärd....den var på väg till soptippen. Den är jättegammal och är ursprungligen från Nykarleby! Tyvärr är den fuktskadad så den får stå och torka och sen fixar jag upp den!
I loove the kitchen! Renoverat IKEA kök för några år sedan och en ny spis var installerad lagom till vår inflyttning.
Hallen
Sovrummet som det såg ut förra veckan....luftmadrass sov vi på tills flyttlasset kom på lördag (mamma & pappa)
På fredagkväll åt vi middag vid Ettan.
Kaos på lördag + målade väggar och lister!
Listerna målas flera varv....
Det dammsugades och tvättades golv på lördag & söndag. (by the way, väldigt naturlig bild ^^) 
Snaaart får ni se hur det ser ut just nu! Måste bara koka mat, det är min tur ikväll!
Förresten, fick vår tvättmaskin hit för en stund sedan.

1 kommentar:

  1. Men ÅÅÅHHHHH va härlian lägenheit ni kombä ti fååå!! Gosh, nu sko ja vila flytt igen!! :D Hoppas ni byri trivas å hallåå. Tu MÅST lägg opp bildrä tå ni har fäädi inreedd! :)

    SvaraRadera