Portfolio

tisdag, februari 11, 2014

Blondinbella borde läsa lite om feminism!

Blev förskräckt och chockad när jag läste blondinbellas inlägg. Efter att ha läst hennes blogg i flera år och blivit inspirerad är det dags att säga adjö. Det är ganska konstigt att hon har skrivit två självhjälpsböcker för unga tjejer, utstått hemska stalkers, blivit antastad och fått hotbrev etc men ändå har hon inget eget intresse av att jobba med jämställdhet och feminism. Blondinbellas inlägg visar bara hur obildad hon är. 
För att citera henne: Jag är inte feminist, utan tycker att feminister är ett gäng kränkta vita medelklass-kvinnor sittandes med rödvin runt ett bord och hittar på frågor att strida för. ”Hörni vad sägs om fler kvinnor i styrelser? ”Inte för att jag känner så många som vill sitta i en styrelse men ändå”. ”Hörni, det där med att få vara toppless inne på badhus, är inte det en kul grej att strida om? Vad säger ni har ni tid nästa vecka? (klunk)” ”Absolut, inte för att jag vill vara topless men det är nog bra ändå”.

... vad fan!? Var har du träffat på såna feminister? Själv är jag 23 år, stolt feminist, hatar rödvin och älskar min pojkvän. Jag är för jämställdhet och för lika lön för lika arbete. Men ush vilken hemsk människa jag är! Du skulle inte kunna göra det du gör nu (vara mamma och ha en karriär) om det inte vore för kvinnor före dig som har kämpat för feminismen! 
Läs på om feminism före du yttrar dig! Blir så jävla arg.

blekk.se har skrivit en comeback till blondinbellas inlägg. 
Nu vill jag gärna höra era åsikter om Blondinbellas inlägg!

4 kommentarer:

  1. Nää usch. Väljer man ett kändisliv så har man också ett visst ansvar, hon sko kanski liti mejr kuna tänk på va on sejr. Massa 14-åringa läser säkert hedee o tar efter. Mest stör ja me nästan på hedee me kapitalismen, he e så löjligt typiskt att naan som e föödd me penga i näva avgudar ett monetärt system. Sko kanski ha liti annan åsikt om on sko ha liti minder ti leva på (elde liti meir hjärna).

    Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halldär mä. Mytsi småflickona som sitär å läser å får heilt fejl bild oov feminism. Ush. Ho verkar ju int vara världens smartast mänistzo alltså...

      Radera
  2. Känner som du, att det är dags att säga tack och hej till den bloggen! Kan inte komma ihåg att jag någonsin sett Blondinbella ta till sig av andras åsikter(som inte håller med henne). T ex; har läst kommentarerna och insett att jag utryckt mig lite dumt". Efter haft blogg i 9 år borde hon rimligtvis någongång råkat skriva ett förhastat inlägg. Känner likadant för Odd, att de aldrig har fel. Väldigt osympatiskt egenskap.

    En annan sak som jag också tycker är oroväckande är (kan ha fel), att hon helt verkar ändrat åsikter i många frågor sedan hon blivit ihop med Odd. Som med feminism, hon gav för f*n ut en tidning med rubriken feminism 2,0

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt! Hon verkar helt ha ändrat personlighet sen hon träffade Odd! Såklart "känner" vi ju inte henne på riktigt, men så mycket som hon har skrivit om sig själv och sitt liv märker man ju när hon heeelt vänder på allt. Visst, hon är en inspirerande kvinna med en positiv attityd som jag gillar men ibland verkar allt vara så j*vla perfekt i hennes liv så man bara blir trött.
      Näe, det finns bättre bloggar att följa. Önskar bara hon skulle inse vad hon har gjort iom sitt inlägg.

      Radera