Portfolio

torsdag, augusti 11, 2016

Denna dag i bloggens historia

Hur har den elfte augusti sett ut på bloggen genom åren som gått?
2010-2016


Den elfte augusti 2010 bodde jag i Woodstock, Vermont. I bloggen skriver jag att jag är sjuk och längtar hem. Lillkillen hade tydligen smittat mig. Jag låter väääldigt bitter i varje inlägg i en veckas tid typ, skärpning, gamla Rebecka! Det är inte sådär uuslit!


Den elfte augusti 2011 har vi (Jag & Ronnie) bott i vår nya lägenhet i centrum av Ekenäs i en veckas tid. Det är första gången för oss båda två som vi flyttar hemifrån "på riktigt". Och då 500km bort från Terjärv. Risky business? Inte om man spenderade första året av förhållandet en ocean ifrån varandra. Vi kunde knappt vänta på att få bo tillsammans! Hur som helst, den här dagen steker jag plättar och Ronnie plinkar på gitarren i vardagsrummet. Jag skriver också så här: "Vi har kommit på en jäkla smart grej. Vi sover jättelänge på morgnarna så behöver vi bara tillverka 1 måltid/dag! Ekonomiskt om ni frågar mig." Varför ser jag blond ut? Jag har aldrig varit blond?!


Den elfte augusti 2012 har jag inte skrivit något inlägg men samma vecka har jag börjat mitt andra år på Guldsmide, Axxell och Ronnie fyllde 21. Det firade vi med cafebesök och middag på Marine. Okej nu börjar jag sakna alla restauranger i Ekenäs....Ettan! Santa Fe´s auraburgare! ÅÅÅH....


Den tolfte augusti 2013 lägger jag upp det här collaget och berättar vad jag gjort den senaste tiden. Här bodde vi i en liten etta i Terjärv över sommaren och tydligen hade vi inte åkt tillbaka till Ekenäs ännu. Så här skrev jag: "I lördags fick jag äntligen vara med Anna! Hon bor ju i Pargas och vi har inte setts på hela sommaren så det var roligt att få vara tillsammans igen. Daniela kom också och vi lagade mat ihop före vi åkte till Kronoby på en 40 års fest. Kvällen slutade i Annas gamla rum i Nedervetil, vi lyssnade på Maroon 5, talade skit och gjorde en kortfilm om en nalle (kan ses på instagram). Tack för en rolig dag/kväll!"


Den tolfte augusti 2014 funderar jag på att starta företag. (Vi bor numera i Jeppis, närmare familj & vänner) Inlägget är fylld med tumblr och pinterest bilder med inspirerande citat som jag (via dem) försöker övertyga mig själv om att detta är en bra idé fast det inuti inte känns alls bra men alla runt mig pushar och peppar mig till att ta steget. Fast jag alls inte är redo. Den gången valde jag att lyssna på andra istället för på mig själv. Nu vet jag bättre. Det var en nödvändig lärdom och vi vet ju hur det gick med företaget ett halvår senare....hasta la vista baby.


Den tionde augusti 2015 skriver jag ett långt inlägg om Sims 3. Ja, ni läste rätt. Jag har till och med haft en Sims blogg. Jag skriver om att jag ska få Ronnies gamla laptop då han ska köpa en ny gaming dator och det betyder att jag kan köpa Sims 4 och säga hejdå till trean. Ehh.....så blev det ju inte riktigt? Turns out att jag hatar fyran (har skrivit en rant om det också, haha) och fortsätter spela trean.
Älskar att bygga hus och inreda dem. Bilden ovan är en av mina favoritinredningar.  


Den elfte augusti 2016 bor vi fortfarande i Jeppis men har numera fått tillökning i familjen - hunden Zoey! Hon förgyller vår vardag. Idag har vi inte gjort något speciellt. Sprungit ute med hunden ungefär en gång i timmen och jag har köpt födelsedagspresenter åt Ronnie som blir 25 (!!) på lördag. Njuter av de sista lediga dagarna före jag återvänder till After Eight på måndag. Ronnie börjar snart sin praktik men jobbar hemifrån så han kan vara hemma med hunden ända till Oktober. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar