Portfolio

fredag, september 30, 2016

Pom pom blanket

Äntligen är den klar - pom pom filten!


När jag lärde mig att virka började jag med dessa mormorsrutor som nu har blivit en filt. 
Jag tyckte den var ganska tråkig som bara grå så jag virkade en neonrosa pom pom kant till den.
Jag använde mig av det här mönstret: onceuponapinkmoon


Jag hade först tänkt ge bort filten som en gåva men jag kom fram till att det kan jag inte, för att det är det första jag virkade och det går ju att spara för framtiden om vi någon gång får barn. 


När jag virkade ihop rutorna använde jag svart garn (jag tror det gråa garnet tog slut, hehe) 
men det ger ju också en kul effekt. Jag ser förstås många fel i den här första filten, men jag har lärt mig mycket sen dess. Kul att den äntligen är klar! 


Bara så att ni vet.....att virka en pom pom kant tar en EVIGHET! Men det är så värt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar