Portfolio

måndag, september 05, 2016

Virkning = happiness


Min första virkade mössa och halsduk // I garnaffären

Ibland kan måndagar suga. Men det är omöjligt att vara på dåligt humör då man kommer hem till en valp som slickar en i ansiktet och är så glad att man är hemma igen. Något annat som får mig på bra humör är att virka. Varje dag längtar jag till kvällen, då jag kan slänga mig i soffan och virka och ha egen tid då ingen kräver något av mig. Och då har jag inte fem barn, utan en valp, lol.
I helgen gjorde jag ett besök till stadens garnaffär (som har öppnat i en större lokal!) för att fylla på mitt garnförråd. (tydligen har jag inte tillräckligt redan). Jag köpte mest pasteller konstigt nog. Har ännu inte bestämt mig för vad det ska bli, men det lär ni se på min instagram och instastory (rebeckadahlvik). Funderar lite på en pastellig babyfilt. Men det är ju ett stort projekt...och jag har 3 andra filtar på hälft....som ni kan läsa om här: mina-projekt.html

Jag har börjat på många filtar och den här är den enda jag fått klart än så länge.
En babyfilt som jag sparar för framtiden. 


Vad virkar du i höst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar