Portfolio

torsdag, mars 23, 2017

En hundmammas vardag

Idag får ni läsa om vår dag, timme för timme i "Ett foto i timmen" inlägg. Det var längesen sist och eftersom vardagen ser väldigt annorlunda ut sen sist jag gjorde ett EFIT inlägg, tänkte jag det skulle vara kul att göra ett nu då jag är "hemma hund-mamma" 😁. 


06:58
Ronnie började skolan tidigt idag så klockan ringde redan sju. (Men jag vaknar bara av att Zoey lyfter på huvudet så jag var vaken före honom) Den här sötnosen hoppade upp i vår säng tidigt på morgonen och var såhär söt! Jag föreslog att om Ronnie skulle fara ut med Zoey så skulle jag koka kaffe åt honom. Han gick med på det, hehe. Annars är det nog jag som sköter morgonrastningen, till 99%. Jag kokade kaffe åt honom och gjorde i ordning Zoeys frukost. 


07:27
Jag och Zoey sitter i soffan, Ronnie vid datorn. Jag äter min frukost som består av rostat bröd, en kopp te och ett glas blåbärssoppa. Zoey kollar ut genom fönstret eller busar för sig själv och sniffar på min frukost förstås. Jag kollar Friends medan jag äter. Jag pussar Ronnie adjö och Zoey gråter en stund och kollar efter husse genom fönstret. Sen när jag har ätit klart broderar jag medan Zoey sakta men säkert blir trött igen och försöker hitta ett bra ställe att sova på i vardagsrummet.


08:56
Dags för naptime för valpen och lästime för matte! Zoey tar sin nya nalle med sig (som konstigt nog ännu lever!) och vi myser i sängen. Jag läser tredje boken i Outlander serien och Zoey somnar till slut, på golvet mellan sin säng och den mjuka mattan, hehe. 


11:02
Färdigt med sovasi! Nu ska vi ut i solen! Jag gör varm choklad i kastrullen och packar med matsäck och dricka åt oss och mutar Zoey med godis för att jag ska få sätta på selen (hon hatar när den ska på), och så far vi ut!


11:49
Vi går lite längre än vanligt, runt elljusspåret och ut till havet vid Gamla Hamn, pausar för att äta och dricka men det blåser så jävla mycket och Zoey är rastlös och kan inte koncentrera sig på maten (hon kan typ bara äta när hon är hemma) så jag packar ihop våra grejer och så går vi hem igen och äter vår matsäck hemma istället. Nästa gång väljer vi en plats som inte är 20m från havet och en dag då det inte blåser så mycket. Men kul var det ändå!


12:30
Hemma igen, tar en snabb dusch pga. svettig som en gris?! och joinar Zoey i soffan. Vi kör en repris från imorse, Friends & broderi och Zoey vilar. (Ska berätta mer om mitt stora broderi projekt i ett skilt inlägg). Jag märker att jag möjligtvis har bränt mig och kanske, kanske fått några fräknar. Måste väl börja använda solskydd redan nu...


15:52
Ronnie har kommit hem och Zoey är återigen pigg efter sin tupplur och följer mig genom lägenheten då jag diskar och hänger upp tvätt.


16:00
Zoey ställer glatt upp på en photoshoot och poserar så fint!


18:36
Kollar klockan och plötsligt har det gått två timmar sen jag satte mig ner vid skrivbordet! Jag har lyssnat på en Outlander podd och pysslat i min nya bullet journal. Ska berätta mer om den också i ett skilt inlägg. Ronnie ropar från köket - dags att vara assistent åt kocken! 😂 Och Zoey ska också få middag.

19:45
Jag glömde fota maten för jag var så hungrig. Men det var makaronilåda med blåmögelost och det var väldigt gott. Jag diskar undan och fixar lite i köket. Till höger ser ni vårt "nya" skåp där jag har min "breakfast station". Vi har väldigt lite bänkyta i köket så detta skåp jag snickrade under mitt första år på Optima är verkligen välkommet! Det har varit hos mina föräldrars de senaste 10 (?!) åren. Passar också perfekt med valnötsfaneret med alla andra ytor i köket. Hur kunde jag veta? Ja, säg det. Köksbordet och stolarna har jag ju också snickrat själv - måste ju nämna det nu då jag en gång skryter! 

Ja, det var den dagen. Nu börjar vi så småningom ställa oss för natten här, det har varit en lång dag. 
Hoppas ni har haft en bra dag, gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar