Portfolio

onsdag, november 21, 2018

Min tredje tatuering


Ett par veckor efter bröllopet tog jag min tredje tatuering. 
"Finding beauty in negative spaces" är namnet på ett album av sydafrikanska bandet Seether. 
Kvällen jag och Ronnie träffades spelades den skivan i bakgrunden hela kvällen. Förutom att jag förknippar den med sjunde november 2009 är det en vacker fras. Att det alltid finns något fint, något att vara tacksam för när allt känns mörkt. Det är sättet jag njuter av naturen, konst, livet, det kreativa. Det vackra runt mig. Som högkänslig är jag känslig för allt och ibland är det så tungt att vara det. Men jag hittar alltid glädjen och skönheten i det vardagliga.... himlens färg, skogens dimma, kvällens trygga mörker. Naturen är något jag behöver varje dag. Skogen, min man och hundarna. 
Det är allt jag behöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar