Portfolio

onsdag, november 21, 2018

Vårt bröllop: Festen

Det har gått mer än två månader sedan vårt bröllop så nu har ni nog väntat tillräckligt länge på den sista delen - själva bröllopsfesten! Ni kan läsa tidigare inlägg här;


Vi gifte oss den 01.09.2018 vid Lappfors paviljong. 
Efter vigseln som vi hade utomhus på trappan flyttade vi oss in i paviljongen för festen.


Dukningen blev sist och slutligen en mer avskalad version än min första idé om mossa på borden. Det fanns helt enkelt inte tillräckligt tid för att plocka mossa och jag är nog riktigt nöjd med hur det blev ändå, med hornen, mässingsljusstakarna och björkbrickorna på borden. Och det blev så snyggt med alla loppisfat!



 Min svärmor skapade denna tyllmagi vid vårt bord. Jag ville ha en wow effekt!
 Här sitter vi nöjda (och hungriga hehe) vid vårt bord. Zoey är i sin egen säng och chillar.


Vår toastmadame Elin var fantastisk! Vi hade trott att vissa saker skulle ta längre tid än dom gjorde så Elin fick hitta på lite program sådär spontant. Men det gick bra ändå!

 Här skålar vi!


...och så äntligen fick vi mat! All mat var från Uffes kök och det var så gott!


 Gåvobordet. 
 Älskling Zoey som var så duktig. Men hon behöver aldrig mer fara på bröllop som tur.
 Ronnies barndomsvän Markus höll ett så fint tal.

 ...och svärmor berättade en rolig historia om den gången Ronnie missade flyget från NYC hem till Finland då har var och hälsade på mig....hehe. 





 Sen blev det roliga lekar haha....
 ...och sen skulle vi rita varandra. Här var jag INTE glad för jag kan inte rita haha.
 Ja ni ser själva vad fint ja ritar!
 Vi hade en stor ram med snören var man kunde hänga upp bilder på oss, och skriva en hälsning på baksidan. Lite synd att jag inte har någon bild av hur det såg ut då den var full med bilder, så fint!
 Världens godaste tårta ÅH HERREGUD. Och vacker!
 Ronnie, jag och Zoey ska det föreställa.
Tårtan är från Idas Beställningsbageri i Terjärv.
 Mera roliga lekar, jag gissade rätt, även om jag tvekade vid hans brors ben, haha.

 Försökte hålla mig för skratt. Han gissade också rätt!

 Dags att kasta buketten..
 Som min fina kusin Ellen fick!

Senare när chipsbuffén hade öppnat och drickan tagits fram, var det dags för bandet (Ove and The Lydians) att börja spela och för oss att dansa vår första dans. Vi dansade till "White" av Tim Halperin. Så vacker låt.

Ronnie med sin mamma.
Sen dansade vi, drack och åt gott ända in på småtimmarna.
Tack till er kära gäster för en oförglömlig dag!
Fotograf: Ellen Kivistö Production
Hennes hemsida hittar ni här: ellenkivisto.com
Instagram: ellen.kivisto

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar