Portfolio

måndag, oktober 26, 2009

Jag fick en biljett!

Jaaaaaa, jag har en ståbiljett till Tokio Hotel konserten nästa vår! Efter många problem klickade jag äntligen hem min biljett kvart i 11. Puh. Men det var inte så lätt...

Klockan 9 ringde jag till biljettförsäljningen. Upptaget, "nätet är överbelastat" stod det på telefonen. Jag höll på och försökte ringa dit i ca 10 minuter, utan att komma fram. Så jag knackade på datasalsklassen och frågade om jag möjligen fick komma in. Det fick jag. Jag gick till www.lippu.fi och skulle just betala min biljett då jag såg att jag hade 3€ för lite på mitt konto. 3€!!!
Så då tänkte jag att jag ringer pappa, för han jobbar hemifrån och skulle kunna beställa biljetten åt mig. Skulle just ringa honom, då jag kom på att jag inte har hans nya nummer. Faan! Ringde åt mamma och till Daniela. Ingen svarar. Börjar få panik. Ringer på nytt till biljettförsäljningen. Kommer fram, men hamnar i kö i säkert 10 minuter. Skiter i det, 5 minuter tills rasten börjar hoppar jag in i bilen och kör till banken för att sätta in 10€. Helt jäkligt stressad kör jag som en galning (lite överdriver jag här,körde faktiskt enligt hastighetsbegränsningarna) tillbaka till skolan, hittar en ledig dator och klickar hem en biljett!
Då var jag jäkligt lycklig. Jag som trodde jag var så otroligt förberedd.
Så kan det gå om man heter Dahlvik i efternamn.

1 kommentar:

  1. Har de börjat sälja biljetter nu?!?! Vart kan man få tag på dem? =O

    SvaraRadera