Portfolio

måndag, mars 22, 2010

Ny vecka, nya möjligheter!

Har inte varit på världens bästa humör de senaste dagarna, så jag orkade inte besvära mig med ett inlägg där jag bara klagar. Jag började tänka alltför mycket, på framtiden, på mitt år i USA, ett år utan min pojkvän som jag älskar högt. På skolan, som känns så tung just nu, för att jag har så många saker jag ännu borde göra. När jag en gång börjar tänka på negativa saker så hittar jag bara fler och fler saker som är skit och då blir det för mycket. Då måste man släppa ut tårarna. Vilken tur att jag har Ronnie då. Nu mår jag bra igen och skolan känns ok- idag.

Min telefon är borta, så en ny ska inhandlas den här veckan. Allergiproven tas på torsdag morgon, då blir det också klart om jag kan åka till familjen i Woodstock eller inte. Även om jag bara skulle reagera på en viss hundras, och inte på deras hund, skulle jag inte få åka till någon familj som har hundar. Så jag håller tummarna för att jag inte är allergisk mot djur!

Andra skedet ska också fixas denhär veckan, på fredag.

Förutom det är det såklart allt pappersarbete runt Au Pair – grejen. Visum ska snart skaffas, läkarintyg ska jag ha, utdrag ur mitt brottsregister (som jag kan säga är rent, annars kulle jag inte få åka... :D ) och allt möjligt annat...kommer inte ihåg allt nu.

Vi har en ny period i skolan nu, och det känns helt kul. Förutom alla saker jag ännu ska göra, stolarna ska målas vita, likaså soffbordet, köksbordet skall tillverkas, (jag ska måla det vitt) och småsaker ska svarvas som jag har ”glömt” att göra tidigare år.

Med ett lite gladare leende ska jag ta mig igenom denna vecka.

2 kommentarer: