Portfolio

torsdag, oktober 03, 2013

"Kill your darlings"

De senaste dagarna har jag gått och funderat lite på en idé som jag fick i helgen. Idag tog jag tag i pennan och skissade lite. Det var faktiskt svärmor och Ronnie som gav mig idén när vi promenerade runt i stan i lördags och Heléne plockade ekollon. Nämligen mitt kommande slutarbete. 

Det skulle ju vara roligt om det hade något med Ekenäs att göra. Därav ekollon. Nu har jag sökt på nätet vad som redan finns i smyckesväg och jag är ju inte direkt först med idén men vad gör det? 
Det är ju bra att börja i tid och börja med något, jag kommer (förhoppningsvis) ändra mig hundra gånger om och få bättre idéer vartefter tiden går. 
"Kill your darlings" är ett välkänt begrepp i vår skola och betyder att man inte ska nöja sig med den första skissen/idéen utan vidareutveckla och jobba sig fram till nya lösningar fast man tror den är perfekt! Detta begreppet har jag alltid i bakhuvudet och jag tycker det är ett bra sätt att jobba på.

1 kommentar:

  1. Ujj! Ja som tycker eken e så mäktie trää! Ekollon e fiin å bladä å! :)

    SvaraRadera