Portfolio

torsdag, mars 17, 2016

FIRST WEEK

Hej! Ni kanske är nyfikna på hur min första vecka på After Eight har gått? Eftersom jag kommer åka hem till byn imorgon och ännu inte heller har klurat ut hur man bloggar (blogger appen kostar typ 5$ !?) på min nya telefon berättar jag om min vecka en dag "för tidigt".
För er som inte vet, började jag på arbetspraktik på After Eight i tisdags. De erbjuder arbetspraktik för bl.a. arbetslösa ungdomar i åldern 16-29 år. Verksamheten heter Liljas Växthus och det finns fyra olika enheter man kan välja mellan; Café, Kök, MediaLab och Verkstad. Var tror ni jag är?

I Verkstan såklart! Ni kan läsa mer om verksamheten här.
Till att börja med ska jag vara där en månad men antagligen kommer jag att förlänga det om jag inte mirakulöst nog skulle hitta ett jobb.

Frissigt hår och döende blommor // Första dagen!


Konstutställning vid Campus Allegro. Vi gjorde ett "studiebesök" dit under min första dag.


Vad har jag fått för intryck under den första veckan? 

Jag har känt mig välkomnad, alla har varit väldigt trevliga! Maten är otroooooligt god. 
Inspirerande miljö, folk har bra musiksmak - det finns spotify i vår verkstad = tummen upp! Det borde vi ha haft i guldsmedsverkstan i Ekenäs. Jag har hunnit väva en liten matta av gamla t-shirts och om jag får säga det själv så blev den riktigt bra. Jag är lite av en perfektionist - ibland sätter jag kanske liiiite för mycket tid på grejer så jag kan vara lite långsam. Men det blir bra! Onödit ti laga naa om int man lagar i odäntlit! 

Min fina matta! Har börjat gilla fuchsia ????? Jag har alltid hatat rosa? What´s happening!?

Oj vilka vackra, soliga dagar vi haft! Har typ skuttat fram på vägen hem, haha. Jag kallar den där himlafärgen för fazerblå! Det är nog den där Strengberg skylten som får mig att tänka på fazer.

Igår var det modeshow vid AE och jag och Ronnie var där. 


Summa summarum: hä gar bra nu. :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar