Portfolio

tisdag, januari 03, 2017

DIY Spa Box

Redan i september började jag fundera på årets DIY - julklapp. Varje år vill jag gärna göra så många handgjorda gåvor som möjligt och i år fick det bli en Spa Box. Jag gjorde sex boxar till sex olika kvinnor. Alla boxar hade sin egen färg och hade lite olika innehåll. Men alla innehöll några handgjorda grejer:

  • handgjord tvål (lavendel/honung/havregryn)
  • virkad penal med lädertassel
  • virkad tvättsvamp

Jag hann inte virka face scrubs åt allihopa men de andra fick något annat istället. Dessutom fanns det en chokladplatta, shower gel, läppomada, hårmask m.m. Smått och gott helt enkelt! Här är de jag hann fota, det blev lite sista-minuten med paketeringen så jag glömde fota ordentliga bilder. 


Den röda boxen! Ser ni hur fint jag har matchat färger? hehe
Grå och lila/vita boxen
Den rosa/svarta boxen!

Det fanns också en orange, grön och blå box. Det var väldigt kul att få virka allt under hösten men tvättsvamparna kan jag erkänna att jag blev lite trött på att virka, haha. 
Ett inlägg om hur jag gjorde tvålen och den virkade tvättsvampen är på väg! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar