Portfolio

torsdag, maj 04, 2017

Zoey 1år!

Nu har jag (vi) varit hundägare i tio månader och det har helt klart varit en av de bästa tiderna i mitt liv även om jag hade puppy-blues i ett par veckor. Vi valde en perfekt tidpunkt för att skaffa hund och det har varit skönt att hon inte behövt vara ensam så mycket. Även om hon klarar av att vara hemma 4-5 timmar bra också. Jag förstår inte folk som skaffar hund(ar) och sen måste de vara ensamma 12h/dagen...det är inte okej. Men alla hundar är ju olika förstås, vissa klarar av det bra medan andra blir stressade av att vara ensamma någon längre tid. Kunde fortsätta på detta tema men tror det är bäst jag sätter punkt här, för denna gång.


Hur som helst, Zoey har lärt mig mycket, om tålamod, vänskap, kärlek, livsglädje....hon är alltid så glad och med på allt, varje promenad är ett nytt äventyr och jag älskar att jag har hittat en annan livsnjutare att flumma runt med. Vi går inte, utan vi springer, klättrar på stenar, hoppar över träd och plaskar i vattenpölar och jag skiter i att jag snart är 27år och "vuxen". Jag njuter av livet med min bästa vän 💗

Jag med min bästa vän!

Igår var ingen vanlig dag, för det var Zoeys första födelsedag! Zoey fick nya leksaker, smaskiga ben att tugga på, extra god mat och en lekstund med sin bästa kompis Ådi! 

En trött 1-åring.
 Zoey och Ådi
Vi ger Mush råfoder åt Zoey och dagen till ära var det blandat med lite leverkorv och ost.

Sötnosarna!

Senare på kvällen märkte vi blodfläckar lite här och där så nu har hon börjat löpa också, prickade in det bra på sin födelsedag! Fast jag tror inte att hon kommer bli "vuxen" på en stund ännu, flatcoated retriever-rasen kallas ju för hundarnas Peter Pan och det stämmer bra in på Zoey. Forever a happy, crazy child. 💗

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar