Portfolio

lördag, december 16, 2017

På jakt efter klänning och ring


Imorgon (eller egentligen idag) är en väldigt spännande dag! Jag ska och prova brudklänningar och vigselringar till Vasa med min mamma och bästis. Jag förväntar mig inte direkt champagne på klänningprovningen, så pass mycket har jag nog hört att det är inte riktigt som på amerikansk tv, hehe. Men det ska bli roligt att få prova fina klänningar! Här får ni se lite av mina inspobilder för klänningen! Ska bli intressant att se om det jag har tänkt mig är alls något jag kommer att gilla IRL.

Denna idé känns bäst just nu. Vi har en låg budget, jag tänker mig max 500€ till klänningen och helst mindre och jag har ingen aning om dom har såna klänningar dit vi ska. Så jag har spanat in tyllkjol och spetsöverdelar på etsy som är mycket prisvänligt. Och en skinnjacka (att ha på kvällen) med målade blommor och "wifey" eller något, hehe. Just nu känns detta så snyggt och unikt, precis som jag vill ha det! Men jag tvivlar på att jag hittar det i en fysisk butik i Finland?

 Spets, spets och ännu mera vacker spets!
Bohemiskt!

Eller kanske något sånt här?


Ringen då? 
Min drömring skulle vara en guldring i art deco/vintage stil med små diamanter och en större sten, t.ex morganit eller månsten. Dessa från MichelliaDesigns på etsy är SÅ vackra!


Får se om jag hittar något imorgon!
Följ mig på instastories: rebeckadahlvik


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar