Portfolio

tisdag, mars 20, 2018

Bridesmaids

Veckans bröllopsinlägg ska handla om bridesmaids, eller brudtärnor.



Jag har valt mina tre bästa vänner att vara mina brudtärnor, min bff Sanna, min syster Daniela och min kusin Annika. Dom känner mig bäst och det är dem jag umgås mest med. Så den delen var inte så svår, att bestämma vem som skulle vara mina brudtärnor. 
Vad som var lite svårt, var att bestämma vad dom skulle ha på sig.


Jag var länge in på grönt då vårt tema är ”Enchanted forest” och jag älskar grönt själv. Men det är lite tråkigt med bara en färg och den passar kanske inte på alla. Och hösten är ju full av färger, inte bara grönt!

Så när jag bestämde mig för att använda många färger i dekorationerna var det också ganska naturligt att brudtärnorna skulle ha olika färger och modeller på sina klänningar, klänningar som passar dem, som de gillar själva och har användning av senare också. Det är ju också miljövänligare, något som vi också försöker tänka på med bröllopsplaneringen.


Som det ser ut just nu kommer brudtärnorna ha klänningar i mörkgrönt, burgundy och grått! Inget är köpt ännu då vi väntar på våren & sommarens större utbud. Men jag tror det blir riktigt bra, passar bra in med vårt bohemiska bröllop tycker jag! Allt behöver inte vara så matchande och perfekt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar