Portfolio

måndag, maj 07, 2018

Bröllop: program & lekar


Nu funkar min dator igen så nu ska jag försöka blogga oftare! Det är mindre än fyra månader kvar till bröllopet nu! Förra veckan när jag var hemma i Terjärv provade jag min brudklänning igen, med skor och läderjackan på. Och det såg så bra ut! Klänningen måste kortas lite och tas in men annars är brudoutfitten klar. Så nu borde jag ha allt förutom ett hårsmycke. Har också köpt en superfin morgonrock att ha på mig på bröllopsmorgonen då jag blir sminkad och håret fixat. Jag ska ju fotograferas under morgonen också så jag tänker att jag vill kanske inte sitta där i mjukisbyxor och nån gammal topp, hehe. Så det var dags att investera i en snygg morgonrock. 

Vårt förlovningsfoto 2012

Idag tänkte jag fråga råd och tips av er kära läsare! Vi har nu fixat de viktigaste sakerna och börjar nu fundera på program, lekar och allt vad man kunde hitta på för roliga saker att göra under bröllopet! Vilka lekar tycker ni själva har varit roliga på bröllop ni varit på eller lekar ni haft på ert eget bröllop? Varken jag eller Ronnie är särskilt intresserade av att stå i centrum, dock finns det undantag och kanske det är vår bröllopsdag, haha. Exempelvis skulle jag aldrig våga sjunga inför publik fast jag går här hemma och sjunger för full hals hela tiden. Jag har själv bara varit på 3 bröllop i vuxen ålder så jag har inte så jättemycket erfarenhet, så om någon av er har några bra lekar på lager tar jag gärna emot! Lekar för både oss som par men också för gästerna. Det finns också mycket musiker i vårt gäng så kanske man kunde hitta på något med musik? Hmm. Eller nån typ av frågesport om mig och Ronnie? Ja, möjligheterna är oändliga!

By the way, vi har hittat ett band! Det blir Ove & Lydians! 

Om ni är intresserade av att höra hur vackert sångaren i bandet sjunger hittar ni hans youtube kanal här:  https://youtu.be/8TZI2Anw6QY

1 kommentar:

  1. Hej! Jag har varit på kanske 5-6 bröllop i vuxen ålder och själv gift mig för två år sedan. Då när vi gifte oss hade vi inga lekar. Vi ville inte leka och vi visste att största delen av våra gäster skulle känna sig obekväma. Däremot hade vi korsord i vårt programblad om oss, och olika fotokollage om oss i festlokalen. Från olika resor, när vi först träffades, var vi har bott osv. Och de vanliga programpunkterna, bruddans, tårtan, hans pappa höll tal.

    På ett bröllop (min mans kusin) hade brudparet lek/frågesport om sig själva. Hur de träffades? och liknande frågor. Vi/vårt bord kom så sist i leken, eftersom vi knappt kände brudparet.

    En lek som jag gillar är där brudparet ska gissa vad påståendet är. Alla gäster sitter ner och så dyker de upp olika påståenden på en datorskärm/projektor. Alla som tycker att det stämmer in på en, ställer sig upp. T.ex alla som har glasögon. Alla som var på möhippan. Alla som är gammal klasskamrat till brudparet. Arbetskamrat. Kusin.osv. Då känner ingen sig uttittad eller obekväm, men alla kan vara med.

    Det blev visst en lång kommentar, hoppas du fick nån hjälp :)

    Grattis och lycka till med planeringen av bröllopet!

    SvaraRadera