Portfolio

onsdag, maj 30, 2018

Throwback Maj 2010/2014

Blev inspirerad till att kolla tillbaka i bloggen hur maj månad såg ut de år jag tog examen.
Så här är en liten tillbakablick på våren 2010 och 2014.


Maj 2010

I maj 2010 studerade jag sista året på Optimas finsnickar linje i Terjärv. Jag höll på med mitt slutarbete, en smyckeskollektion i trä. Jag höll också på att förbereda mig för au-pair året i Usa. Jag reste ner till Amerikanska ambassaden för att få mitt visum och jag gick på urvalsprov i Ekenäs.
Jag blev färdig artesan, Ronnie blev student. Mina vänner ordnade ett goodbye-party åt mig.

 Jag hade mitt drömhår. Ett halsband ur min smyckeskollektion.
Mitt Bill Kaulitz soffbord och mitt köksbord och stolar, made from scratch.
Ronnies studentexamen och jag som nybliven finsnickare!


Maj 2014

I maj 2014 studerade jag sista året på Axxells guldsmidelinje i Ekenäs. Ronnie blev färdig textilartesan året före (han tog examen på två år) men han bodde fortfarande med mig i Ekenäs och jobbade på distans. Jag gjorde mitt slutarbete, ett statement halsband i silver och valnöt. Vi njöt av vår sista tid i Ekenäs, vi bodde där i 3 år. Men vi såg jättemycket fram emot att flytta upp till Österbotten igen, att få vara nära våra familjer och vänner igen.

Mitt slutarbete "Kontraster"
Teknisk ritning för slutarbetet på gång och Ronnie funderar på något?


Nyexaminerad guldsmed!


Nåja, nu har vi väl rest tillräckligt tillbaks i tiden. Jag vet inte om såna här inlägg intresserar er, men man blir ju nostalgisk nu när det är avslutningstider.
Grattis till alla studenter och examinander!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar