Portfolio

torsdag, september 20, 2018

Vårt bröllop: Morgonen

Nu tycker jag det är dags att visa er vår bröllopsdag! Dagen kommer delas upp i fem inlägg, i detta inlägg får ni se lite av förberedelserna på bröllopsmorgonen. 
På lördag morgon 07:30 vaknade jag med min brudtärna Sanna på hotellrummet. Egentligen hade jag nog varit vaken redan en timme tidigare, min mage var upp och ner. Vi steg upp och for ner och åt hotellfrukost. Det var svårt att äta men till slut fick jag ner två smörgåsar, te och juice. Sen kom Annika och vi gick upp alla tre till hotellrummet. Jag hade tagit fram allt mitt smink och alla hårprodukter kvällen före och så satte vi igång med smink och hår!



Så småningom släppte nervositeten och jag fick dricka lite skumpa så det hjälpte också, haha. 
Det fanns inget bra ställe att hänga upp klänningen på så jag fick stå och hålla i den, haha. 
Men det blev ju fint ändå!

Sen var klockan plötsligt halv 12 och vi var klara - en halvtimme i förtid. Jag ringde min blivande man och han och hans bestman hade redan varit och hämtat alla blommor från Sunds.
Nu blev det spännande igen - jag längtade till att få se Ronnie och hans reaktion till min klänning, han visste ju inte hur den såg ut.


Annika fick fast min klänning utan problem - det gick mycket lättare än de tidigare gångerna jag provade klänningen. Hon hade något slags verktyg, haha.

Sanna fick hjälpa mig med skorna.

Min bröllopsparfym och väska.

Klänningen var på, skorna likaså. Brudväskan var med och läderjackan var också på. Nu var det bara att lyfta upp klänningen lite så jag kunde gå, haha. Vi gick ner, ute väntade Ronnie, Zoey och bestman i bilen. Ronnie hade ögonbindel på så han såg ingenting. Jag, Sanna och fotografen hoppade in i en annan bil. Nu var jag mest otålig men såklart också lite nervös. Vi började köra mot fotoplatsen där vi skulle ta first look bilderna. Det får ni läsa om i nästa inlägg som publiceras på lördag.


Fotograf: Ellen Kivistö Production
Hennes hemsida hittar ni här: ellenkivisto.com
Instagram: ellen.kivisto

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar