Portfolio

söndag, januari 13, 2019

Flytta?

Äntligen ett nytt år. Det är så mycket roligt som väntar detta år.
Varje år gör jag en vision board, saker jag vill göra eller uppnå under året. Förra året uppfylldes nästan alla mina mål, men ett av målen blev inte av. Vi flyttade inte. Det var så mycket med bröllopet och sen en ny hundvalp så det räckte gott och väl till.

Men nu har jag nått en gräns. Jag klarar inte av att bo här mycket längre till. Det är inget fel på själva lägenheten eller platsen. Vi älskar vår hyreslägenhet, vi har gjort den till vår och det känns som hemma. Men den börjar bli för liten och vi längtar efter något eget. Vi är båda uppväxta i egnahemshus och nu har vi bott åtta år i lägenhet, tre år i Ekenäs och fem här i Jakobstad, och det är helt tillräckligt. Skulle inte tacka nej till att slippa ha grannar.



Mitt favoritrum har nog varit vardagsrummet, och speciellt nu det här senaste året då jag fick en fåtölj! Älskar att sitta och virka där i hörnet.


Många loppisfynd har hittat hit men detta följer inte med till nästa hem. Om någon vill ha det för en billig peng - mejla mig på rebecka.dahlvik@gmail.com
Men du ska bära ner det själv från andra våningen.


Och jävlar vad jag förtjänar ett eget hobbyrum med så många verktyg och maskiner jag har!


Så nu är vi äntligen igång med sökandet av vårt nya hem! Det är väldigt spännande, hoppas vi får ett lån och kan köpa ett hus före sommaren! Önska oss lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar