Portfolio

tisdag, maj 14, 2019

99 days

Imorgon går jag in i graviditetsvecka 26 och idag är det 99 dagar kvar till bf! Så jag tänkte att det är nog dags att skriva lite om hur livet är just nu. Vardagen rullar på med jobb om dagarna och på kvällarna tar hundarna upp mycket tid och så försöker jag packa när jag orkar. Jag har två veckor kvar av mitt jobb, så snart får jag ta semester! Hur mycket vila det nu blir (då vi får nycklarna till nya lägenheten nästa vecka) återstår att se.

Nu vet vi ju att det är en liten pojke vi ska få och namnet vi bestämde i början av året känns ännu rätt. Får se om namnet passar honom när han är född. Jag kan avslöja att det börjar på V.
Det mesta babygrejerna har vi redan skaffat. Vi köpte en Kronan vagn begagnad, en retro spjälsäng hittade vi också billigt, babyskydd, skötbord och en massa andra grejer får vi låna av min syster, barnmatstol m.m får vi av Ronnies moster och jag vet inte hur många påsar kläder vi har fått begagnade. Så jag är väldigt glad och tacksam över det.


Stolt blivande storasyster!

Det jag har köpt nytt är lite kläder, en sänghimmel, graviditets och amningsdyna, ett mjukisdjur och så virkar jag ju kläder och leksaker och dekorationer (tänkte göra en mobil till vagnen och sängen sen när jag får semester). Igår började jag också brodera en tavla som ska finnas på väggen nära hans säng. Sen ska jag och Ronnie sy ett babynest tillsammans i sommar, han är ju textilartesan och jag är ingen hejare på att sy så jag får väl mest agera som assistent där, hehe. Kommer inte ihåg vilka andra projekt jag har planerat att göra, men jag lär nog hitta på en hel massa bara jag orkar genomföra dem. Under årens lopp har jag virkat 3-4 babyfiltar som bara väntar på att bli använda så det ska bli kul att äntligen få ta fram dem.



Magen växte över en natt känns det som. Nu syns det iaf att jag är gravid, hehe. I ett par veckor har jag nu känt av honom nästan dagligen och det är så kul! Har även sett utanpå magen när han sparkar, häftigt!

Jag mår rätt så bra, halsbrännan är fortfarande något jag har nästan varje dag och det är lite jobbigt med värken jag får på natten om jag sover för länge på ena sidan. Graviditetsdynan hjälper nog, jag sover bra bara jag vänder på mig några gånger under natten. 
I helgen ansökte jag om alla stöd från FPA så nu väntar vi på mammalådan, det ska bli roligt att få! Jag är så himla glad över att jag har haft det här jobbet de senaste 17 månaderna (det började som ett 4 mån vikariat) och att jag fick en löneförhöjning för sju månader sen, jag kommer få en rätt så bra mammapeng och det är så skönt då Ronnie fortfarande håller på med att komma igång med sitt företag. Ett orosmoment mindre liksom! 

Åtminstone 99 dagar kvar då...om han inte vill komma tidigare. Känns ännu overkligt att vi snart ska bli föräldrar men jag ser så mycket fram emot det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar