Portfolio

tisdag, maj 07, 2019

Projekt: Vitrinskåp

Min hjärna upptas mest av flyttstress och inredning för tillfället. Nu är det inte många veckor kvar, i slutet av denna månad flyttar vi! Jag har länge drömt om ett stort vitrinskåp men fick nöja mig med ett litet i vår nuvarande lägenhet då det blev lite trångt med köksbord och guldsmedsbord i köket. Det skåpet var ett samarbete med Elsa Möbel, om du är intresserad, kan du läsa om det här:  Mini vitrinskåp
Nu kommer vi dock få mera rum i vårt nya hem och mitt guldsmedsbord och alla verktyg får fara på förvaring ett år eller två så nu behöver jag inte ha ett arbetsbord i köket längre, jippii!



Jag tycker det är så snyggt med svarta vitrinskåp. Hela våren har jag varit på jakt efter ett billigt skåp att göra om och för några veckor sedan hittade jag ett vitt Ikea skåp på loppis! Just nu står det hos mina föräldrar och väntar på att jag ska komma och måla det svart. Jag har funderat på om jag ska bara måla dörrarna svarta eller tapetsera insidan men jag kom fram till att jag tycker det är snyggast då hela skåpet är svart. Porslinet framhävs på ett helt annat sätt då!



Så nu ska jag ännu köpa ett par fina knoppar till skåpet så är jag redo för att påbörja projektet. Tror tyvärr jag kommer ha tid till målandet först när vi flyttar för det är så mycket nu med jobb på dagarna, och hundarna och packning tar upp all energi på kvällarna. Nåja, snart flyttdags!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar