Portfolio

söndag, juni 16, 2019

Vecka 30

Jag har tusen tankar i mitt huvud så jag har lite svårt att få till ett inlägg som bara handlar om en sak. Så nu tömmer jag hjärnan så kanske jag får sömn efter det.


Är nu i vecka 30+3. Fattar det inte riktigt? Det har gått så snabbt? Är lite stressad över hur vi ska hinna fixa allt, det är så mycket att göra nu när vi har flyttat. Ett skötbord över tvättmaskinen måste byggas, alla bebiskläder ska tvättas och sorteras, sängen ska sättas upp, vi borde köpa en ny bil, jag vill få färdigt mina virkade leksaker åt honom, har ännu inte köpt nån madrass till sängen, etc. 

Det fanns ett avvikande resultat från sockerbelastningen så nu måste jag mäta mitt socker resten av graviditeten. Var först ganska ledsen över det och stressad då jag hatar nålar och blod men vet ni vad? Det är inte alls så farligt, jag kan göra det själv utan att börja må dåligt! Har nog tuffat till mig lite på senaste tiden, hehe. Så jag är stolt över mig själv!

Jag har ringt folkhälsan och sökt en doula som vi skulle vilja ha med på förlossningen! Så nu får vi bara vänta och se vem vi får. Jag tror vi skulle ha stor hjälp av en doula, som stöd för både mig och Ronnie. Jag har inte direkt nån förlossningsrädsla eller skräck men självklart en oro och osäkerhet inför nåt jag aldrig gjort förr. Ändå tänker jag att det är så många före mig som fött barn och smärtlindring finns ju att fås så jag tror det nog ska gå bra, men en stödperson vore ju inte helt fel att ha med sig!

Har bokat in en gravidfotografering i början av juli! Jag har varit dålig på att dokumentera magen så tyckte jag kunde unna mig detta, att få känna sig extra fin en dag! 

Nu börjar magen bli rätt så stor och jag har fått ganska mycket bristningar vilket suger men vad kan man. Lillkillen rör mycket på sig, nu har även den blivande pappan känt av rörelserna! Bebisen verkar vara en nattuggla som sina föräldrar då jag ofta har svårt att sova för han sparkar så mycket då. Men mysigt är det ju också. 
Undrar hur han ser ut, har han hår på huvudet? Jag föddes med massor av mörkt hår och Ronnie var blond så det kan vara vilket som. Eller tänk om han är rödhårig?! Och har mina fräknar, haha. Blir spännande att se om ett par månader. Vi längtar efter dig lilla V!



Det var allt jag hade på hjärtat ikväll!
Gonatt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar