Portfolio

fredag, augusti 09, 2019

Svart litet väggskåp



I våras fyndade jag detta fina lilla väggskåp på ett loppis i Jakobstad. Jag tänkte att det kanske skulle passa i vårt nya hem, vid min skrivbordshörna. Förra veckan tog jag äntligen tag i penseln och började måla. Jag hade lite mål kvar efter att ha målat det stora vitrinskåpet tidigare i sommar (som ni kan se i föregående inlägg) och det räckte precis till två lager för detta lilla väggskåp.



Efter två lager mål slipade jag kanterna för att få denna look.
Sen var det bara att spika upp det ovanför skrivbordet. Det behövde något på sidorna också så jag satte upp två tavlor så blev det lite bättre balans med det svarta. 


Här sitter jag mest och skriver brev till mina brevvänner världen över och pysslar fina kuvert med fågelmotiv! Har ett skilt instakonto för denna hobby om nån är nyfiken: @lettersfromrainey

Jag fyllde skåpet med mina vackra trästämplar, favorit washitejp och eteriska oljor. 






Det är mycket roligare att ha washina så här på display istället för i en låda där man inte ser dem. Mitt skrivbord blev så mycket trevligare att sitta vid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar