Portfolio

onsdag, augusti 21, 2019

DUE DATE


Då var dagen här. Beräknat förlossningsdatum. Vecka 40. Nu är vår son färdigbakad, det är fritt fram att komma ut nu baby V! Dock tror jag att det lär dröja några dagar ännu, även om han börjar få trångt. Ikväll sparkade han så otroligt mycket mot alla håll så jag visste inte hur jag skulle vara.
Samtidigt som han höll på med kvällsgympa hade jag sammandragningar så det var väl lite smakprov på vad som komma skall, gjorde nog lite ont! 

Idag var jag till rådgivningen, allt såg bra ut, har lite uppsvällda händer och dom domnar väldigt fort. Jag har ju graviditetsdiabetes så har varit flera gånger till mödrapoli för att följa med bebisens storlek men sist jag var där (två veckor sedan) var han 3,3kg så helt enligt kurvan. Har inte ännu blivit prat om igångsättning men om jag fortfarande är gravid nästa vecka ska jag på kontroll till sjukhuset på fredag (då jag är i vecka 41+3). Men jag hoppas han kommer före det, jag börjar bli otålig...och uttråkad.

Men jag försöker hålla mig sysselsatt med olika projekt. På bilden högst upp ser ni en filt jag virkade på en vecka, den är lite mindre så den ska passa i vagnen. Jag kallar den för snöbollsfilten. Räven blev färdig för en tid sedan men har inte fotat den, mönstret till den köpte jag på Etsy. Månen, molnen & stjärnorna är ett halvfärdigt projekt, det ska bli en mobil till spjälsängen. Ska försöka få den färdig imorgon. 


Här var vi på min kusin Elins bröllop för snart två veckor sedan. Roligt att få komma ut och lufta sig! Nu väntar vi då bara ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar