Portfolio

måndag, april 13, 2020

Villa Skogsbrynet



Nu är vi på gång! I torsdags fick vi nycklarna till huset och dagen därpå började vi förbereda för renovering. På morgonen hade vi hundarna med oss till huset en stund så dom skulle få bekanta sig med det. Dom var så glada och skuttade från rum till rum. Tror dom kommer gilla att bo där. Bara vi får upp staketet kommer dom leva lyxliv. 
I torsdags fick jag också veta att huset har ett namn. Skogsbrynet. Så vackert och så passande. Så vårt hus heter Villa Skogsbrynet! 

Sen började vi måla vardagsrummet. Så här såg det ut före målning.


Två olika sorters tapeter. Vi valde att måla på dom, efter att ha spacklat dom först. Den brunbeiga canvas tapeten sög i sig så mycket mål så den målade vi två varv med grundfärg. 

Här hade vi börjat måla taket! Det fick vi också måla två varv med grundfärg. Imorgon ska vi måla det helt vitt.


Att renovera med en sju månaders bebis går än så länge bra! Vi målar båda två när han sover och sen när han vaknar fortsätter Ronnie att måla och jag matar Viggo och leker med honom. Som tur trivs han bra i bärsele och ringsjal så då kan jag också packa upp lite saker och bära påsar från rum till rum...och färgkordinera mitt garn i pysselrummet...hehe.

En walk-in closet ska bli mitt pysselrum! Det kommer bli så mysigt!

Det var ju påsk också. Vi hade en liten påskhäxa hos oss! Väldigt söt var han. I helgen blev jag också moster igen, vilken lycka ❤️ 
Nästa vecka ska vi måla klart vardagsrummet, vitt i taket och mörkgrönt på ändväggarna. Sen har vi rum att börja flytta möbler dit! 17 dagar kvar tills vi ska vara ute ur lägenheten, spännande!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar