Portfolio

tisdag, juli 01, 2014

Frustrerad

Hej....det var längesen jag har skrivit något. Orsaken till detta är att mitt liv är ytterst tråkigt för tillfället.
Den första veckan var ju skön och det var kul att vara "ledig". Nu är det bara frustrerande.
Vädret är skit, jag har ingen inspiration, ingen har tid att träffas och hitta på något kul.
Snurrar i ett ekorrhjul i all evighet.........känns det som. Nej, nej, ingen drama queen här inte.
Dessutom känns det som att jag gör folk besvikna med att jag inte har fått ett jobb?
Jag gör ju det bästa jag kan....det är ytterst svårt att hitta något jobb inom min bransch, jag har inte hittat en enda guldsmedsverkstad i jeppis.....och då menar jag en riktig guldsmedsverkstad och inte någon återförsäljare. Jag tycker jag har rätt att ha krav på vilket slags jobb jag tar då jag ändå har tagit två yrkesutbildningar. Det måste väl betyda något?


Jag har ju flera drömmar om vad jag vill göra. Inget är väl omöjligt men just nu känns det inte som att jag är redo att starta eget. Jag blev faktiskt erbjuden att köpa ett företag för ett par veckor sedan...en guldsmedsbutik (återförsäljare). Mmmm, jag har ju flera tusen på mitt konto som bara väntar på att bli använda. Jag skulle vilja gå en företagarkurs och möjligtvis studera mera formgivning/smyckeskonst.
Om jag bara hade en verkstad/eget ställe där jag kunde skapa/experimentera/hamra/löda utan att någon stördes av oljudet...då skulle jag vara lycklig. Då kunde jag göra den här sommaren till en inspirerande och givande sommar. För jag måste få skapa, jag har så många idéer som bara väntar på att bli utsläppta, så jävligt frustrerande att inte ha alla verktyg och något utrymme då man för en gångs skull har all tid i världen.
hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar