Portfolio

tisdag, september 23, 2014

Tokio Hotel

Ni som har hängt med ett tag vet att jag är ett stort fan av Tokio Hotel. 
Ja, de har ju en egen kategori här på bloggen.
I Helsingfors 2010. 




Sen 2010 har de inte släppt något nytt material och jag är inte ett lika hardcore fan längre. Låtarna är sönderspelade sen länge och affisherna sitter inte längre på mina väggar. Men minnena finns kvar och deras musik hjälpte mig under tuffa tider. Så när tiden kommer och de ska släppa ett nytt album är jag ju förväntansfull. Första singeln "Run run run" som de släppte för knappa två veckor sedan var helt ok. Jag gillar den.....men den andra singeln "Girl got a gun" vars musikvideo släpptes för några timmar sedan är fullkomligt bisarr. Visst förstår jag att de vill prova på nya saker och utvecklas som artister men detta är inte längre Tokio Hotel. Ska det här bli någon hipster-skit nu? Den där autotunen hjälper ju inte heller.
Synd att det går åt det hållet. Nu hoppas jag bara att resten av skivan är mera "rock" men det ser ju inte ut så. Jag har iaf inte förhandsbeställt något.....så pass misstänksam är jag ändå, haha.

För att avsluta det här inlägget lite positivare delar jag med mig av mina favorit Tokio Hotel låtar.
Kanske ni hittar någon goding bland dessa!



Älskar den här videon. Så cool.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar