Portfolio

onsdag, september 03, 2014

Vårt vardagsrum

Då var det onsdag igen. Än så länge är jag bara hemma och "lallar" på dagarna men imorgon har jag ett möte om företags-projektet då jag ska få hjälp med att planera budget osv.
Namnet för företaget är bestämt och som tur var också webbadressen för namnet ledigt. Jag tänker dock inte starta en ny blogg. Jag har haft den här i 5 år nu på samma ställe och jag är supernöjd med blogger så den får bli kvar här. Innehållet kommer bara att ändras lite. Så allt går framåt, men det tar lite tid. 

Det jag egentligen hade tänkt skriva om var att vi äntligen har beställt en soffa! Hela sommaren har jag gått och varit sur över att vi inte har haft råd att köpa en ny soffa. Den vi har nu har vi fått gratis och den är så ful. Den funkade bra i vår lägenhet i Ekenäs men den är alltför liten i vårt enorma vardagsrum och färgen är inte rätt. Hela vardagsrummet syns inte på bilden, till höger finns Ronnies arbetshörna som också är halvfärdig i väntan på pengar. Nu har vi bott 3 månader i vår lägenhet och det börjar så småningom bli så som vi har tänkt det. Tyvärr räcker inte pengarna till alla våra idéer och planer genast och det är frustrerande men jag får väl bara ha tålamod....vilket inte är så lätt!
 Soffbordet med intarsia av Bill Kaulitz har jag gjort själv, då jag studerade till finsnickare på Optima. 
Ronnie har målat tavlorna, tv-bordet är ett loppisfynd. 
(Tv:n är bara som dekoration, vi har varit utan tv hela sommaren)
Detaljer. Ljusstakarna i tenn har jag ärvt och den lilla burken i mässing var en av de första uppgifterna vi gjorde på guldsmide i Ekenäs. Brickan är Pentiks. Vintage glasburken är fyndad från en liten butik i Ekenäs och innehåller ekollon från vår gata. Åååh, nu saknar jag Ekenäs!
Den här soffan har vi beställt! 

2 kommentarer:

  1. jeeei! sir ut som at e komber ti pass fanså bra in hedee soffo!
    h. Anna

    SvaraRadera