Portfolio

måndag, oktober 20, 2014

Perho

Förra torsdagen besökte jag, min syster Daniela, våra kusiner Marja-Leena och Annika plus Annikas son Vincent, Perho. Här växte min mamma upp med 10 äldre syskon. Numera bor vår morbror/farbror i huset som mommo och moffa bodde i. Det är flera år sedan jag var sist där och det var första gången jag besökte stället utan mina föräldrar. Gården kändes så mycket mindre än senast jag var där. 
Min morfar dog före jag föddes och min mormor dog när jag var 6 år. Jag önskar jag mindes mera av henne än jag gör. Hon var en tuff kvinna och jag önskar jag skulle haft chansen att lära känna henne i vuxen ålder. 
Kanske jag träffar henne en dag, någonstans. 
Före vi åkte till Perho hade barnen en skattjakt!
Marja-Leena har världens härligaste (och smittsammaste) skratt! Obs! Traktorn i bakgrunden, perf timing!
Syster som skulle vara med på varje bild/ Annika och sötaste babyn ever/ Taneli
Finaste Annika! Fashionista med härligt skratt hon också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar