Portfolio

torsdag, oktober 30, 2014

Tincans and garlands

Det här inlägget borde ha kommit upp i förrgår redan men tror jag somnade typ mitt i så det kommer nu istället. Det har varit mycket pysslande den här veckan, jag har målat konservburkar i svart och orange och sedan stansat hål i olika motiv. Jag ska använda dem som ljuslyktor på morgondagens halloweenfest. 
(Med led-ljus pga att min pojkvän är paranoid och jag är ytterst klumpig och klåpig (är det ett ord?).
Idag har vi varit och storhandlat inför festen och det var inte billigt........hoppas det blir en kul fest! Vi tänker bjuda på bål, cocktailpinnar och chips & godis. Eftersom vi inte har en superstor glasskål att ha bålen i köpte vi ett ämbar. Ja, en hink. Classy! Men lite kul. Den är svart. Korta meningar här va.
En katt-girlang har jag också pysslat ihop. Den hänger i köket och ger en mysig feelis. Jag har också hängt upp gardiner....bara 4 månader efter att vi flyttat in. Det blev genast mycket mysigare, även om det stör mig något otroligt att de är 10cm för korta. Vi har så himla högt i tak här att alla våra gardiner är för korta.
Mysigt!
På dagarna jobbar jag...även om jag inte alltid skriver om det här. Förutom ett spännande paket som anlände idag var den här dagen annorlunda. Min pojkvän hade en självstudie-dag. Han skulle göra ett fotoreportage om en "inspirerande person" eller något liknande, så han har varit med mig några timmar idag och fotat mig, verkstan och när jag jobbar. Jättekul! Jag önskar jag kunde visa bilderna redan nu men orkar inte gnälla på min pojkvän mer idag. Han sitter dessutom och spelar CS nu så vad jag än gör reagerar han inte. (Testad grej). Jahaja, ska blåsa upp några ballonger, äta något och skriva lite listor och kolla Modern Family före jag går till sängs. Jag är så trött! Måste vara pigg för imorgon blir det en låååååång dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar