Portfolio

torsdag, augusti 27, 2015

En lista

Hej! En dag jobb kvar, sen feeeest på lördag med friends! Ser så fram emot det! Idag får ni läsa något så spännande som en blogglista jag snodde av Carola!


10 saker jag gör varje dag

Äter frukost
Läser bloggar (oftast i kombo med frukost)
Skrattar
Fotar
Läser en bok
Ser på tv och bygger pussel.....haha. Iaf den här veckan.
Virkar på min filt
Pussar min pojkvän
Kokar kaffe åt Ronnie (vadå snäll flickvän) (dricker alltså inte kaffe själv)
Lyssnar på musik. Just nu mest äldre jazz av Michael Bublé. 


9 senaste meningarna från fb-chatten

.......eeeh vafan ska jag skriva på den här punkten. Våra chattar är ganska störda.....nåja jag väljer de roligaste istället! (de är alltså från olika diskussioner)

A: bra. Mölkky er vel sama sak som kubb?
Jag: hisa Bublé sko få koma å sjung åt mi varinda kveld tå jag ska sova.
A: Ha.kåmbä.hela.tidn. HELA TIIDN.
D: eldä hä er som en poukama. Nå vittu vatni stor tsilna.
A: har naan oov är biatches singstar?
Jag: Vaföna vittus villo?
D: Tuhkimo mekko.....cinderellaa!!! (det är någon som planerar bröllop, heheh) 
Jag: OMG jag dör va mjuk och söt hiss isbjörna er!
D: Tar dan som i kåmbä, knapre diem hejtär i vel.

Hoppas att ni flickor inte hatar mig nu! :D 


8 smeknamn jag haft genom tiderna

Becka
Bexi
Pekka-Puupää (vem annan om int min kära syster....)
Beckham (?????)
Bexus
Bexus-Maximus (what)
Rekka (nåt barn som int kunde uttala mitt namn, haha)
RePekka (finnar)


7 serier jag sett

Friends
Modern Family
The Walking Dead
HIMYM
Orange is the new black
Grand Designs (räknas det!? Bästa programmet EVER! Älskar arkitektur!)
Downton Abbey


6 vänner jag tänker ofta på men talar med mer sällan

Anna
Miili
Laura
Jenny
Alicia
Elin


5 saker jag gjort på fyllan

Simmat och hoppat från en brygga (i usa med mina kusiner, kanske inte så smart men väldigt roligt hade vi)....jag vet inte om jag har gjort så crazyga saker? Jag börjar bara dansa mera och blir mindre blyg, typ. 


4 husdjur jag haft

Har bara haft två kaniner, Myllys och Hubert Charlie (lol för dubbelnamnet)


3 gånger jag ångrar något jag gjort

De gånger jag inte lyssnat på min magkänsla och blivit utnyttjad/lurad av människor.
Den där gången då vi lämnade fast vid gränsstationen mellan Kanada och Usa i flera timmar efter en partyhelg i Kanada glömmer jag inte så lätt. Då var det mitt fel då jag hade missförstått en grej och vi hade inte en supermegaviktig pappersbit med oss. Oooopsie! Men allt ordnade sig.


2 senaste gåvorna jag fått

Hmm......jag vet inte? Mamma gav mig nå kläder här i somras och så fick vi äntligen matchande sänglampor av svärmor. Men hey jag fyller om mindre än en månad!


1 sak jag älskar att göra

Jag älskar att läsa!


2 kommentarer: