Portfolio

fredag, augusti 14, 2015

Fredagslistan

Fredagslistan är tillbaka! Idag tipsar jag om en serie, ett instagram konto och ett av mina favoritband!

Om ni funderar på vilken serie ni skall börja se på föreslår jag Grace and Frankie! Den handlar om två par som har varit vänner i många år, deras män jobbar ihop. Plötsligt under en middag berättar männen att de har haft ett förhållande med varandra under många år och att de älskar varandra och vill leva tillsammans. Hur reagerar fruarna och deras familjer på det? Serien är väldigt rolig, jag bara älskar Frankie! Hon är så härligt knäpp. Serien har 8,2 på IMDB. 











Anna Kristiansson har ett instagram konto där hon lägger upp bokpoesi och det är så underbart vackert! Det har varit stor förfrågan på instagram att köpa prints av hennes poesi och jag skulle väldigt gärna också ha en affisch på väggen! Hoppas det blir verklighet snart. Här hittar ni en kort intervju med henne som bokcirklar.se har gjort med hennes alldeles nyligen. Hon har också en fb-sida här.  Kolla in hennes konto!



Om ni inte känner till Seether så ge dem en chans! De är ett sydafrikanskt rockband med inslag av postgrunge och alternativ metal och har influenser av Nirvana. De har riktigt bra låtar! Seether har vi ännu inte sett live, pojkvännen och jag. Ni vet när många par har en låt som är "deras" låt? Nå, Seether är vårt hela friggin soundtrack. Deras skiva "Finding beauty in negative spaces" spelades på repeat den där kvällen vi träffades en kväll i november 2009. Numera har de börjat göra mer radiovänliga låtar, som den här ovan.


Min favoritlåt från nya skivan "Isolate and Medicate". Så vacker!


Vad tycker ni om att fredagslistan är tillbaka? 
Tryck på gilla förstås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar